IQ
IQ
تقویت مغز 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان IQ و آدرس iq.20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





یقینا علم یک زنجیره ی بی انتهاست . به همان ترتیب که یک نقاش رنگ ها را بر روی بوم میپراکند و در آخر برای یک مشاهده گر مشخص نیست که نقاش ابتدا با کدام رنگ به بوم ضربه زده است یک استنتاج گر باید تمایزه رنگ ها را از هم تشخیص دهد و از تصویره درون تابلو به شخصیت و هویت نگارنده ی تابلو پی ببرد بدون انکه قبلآ آن نقاش را دیده یا چیزی از او شنیده باشد . یک استنتاج گر حرفه ای میتوتند از طریق تارهای موی هر فرد به کلیت او پی ببرد و اینکه او از چه هارمونیک هایی خوشش می آید و سرتاسره کائنات نیز به همین ترتیب.

با مشاهده ی اعصار و گونه های رنگ و اشیاء میتوان به طرزه تفکر نقاش پی برد و از سبک و سیاق اثر به حالات و کردار او . یک فرده هوشمند میتواند از برسی دقیق و روشمند تمام چیزهایی که سره راهش قرار میگرد علم بیاموزد . میتوان از یک گفته ی کوتاه یک حرکت یا یک نگاه به درونی ترین افکاره انسان پی برد . و هرگز نمیتوان کسی را که آموزش مشاهده و تحلیل را دیده باشد فریب داد . نتایج استنتاج باید برای فرده نا وارد چنان حیرت انگیز باشد که تا زمانیکه از فراینده رسیدن به نتایج به آگاهی نرسیده باشد استنتاج گر را یک جادوگر به شمار آورد . اما علم استنتاج تنها به ترفنده مشاهده منتهی نمیشود و از تریق فن بیان میتوان این علم را به پایه ی یکی از بزرگترین علوم که از لحاظ منحصره به فرد است رسانید . ذهن یک استنتاج گره ایده آل باید هماننده یک دایره المعارف سیار عمل کند و خود را با تازه ترین علوم قرن وقف دهد  چرا که در استناج به تجزیه و تحلیل و تشریح مفاهیم مختلف باید پرداخت. تنها با داشتن اطلاعات میتوان نظریه را به اثبات رسانید که این امر نیازمنده  پژوهش است که از شاخه های گوناگون علم بدست می آید تا از طریق آن یک استدلال منطقی زیره سوال نرود . اما نمیتوان از طریق علوم گوناگون برفن بیان مهارت و تسلط پیدا کرد و سخت بدست می آید چراکه علم استنتاج مهارتیست خود آموخته و اکتسابی و نه ذاتی و تمرینی که از طریق چشم صورت میگیرد مهارت ما را در مشاهده افزایش میدهد . به همان صورت که اگر نوک جوراب شخصی سوراخ باشد توجه ی همگان به آن جلب میشود یک منطق دان باید توجه ی خود را به همان ترتیب به نکات ریز و پیش و پاه افتاده و کم اهمیت معطوف کند ( مثلآ لکه ی جوهر در آستین ) .

به همان راحتی که میتوان شغل یک نانوا را از نوک انگشتان صاف و یکنواخت و ناخن های تمیز و مرتب دست و صورت رنگ پریده اش پی برد میتوان از طریق مشاهده به حرفه ی هر شخصی پی برد . مثلآ میتوان شغل یک تاجر را و برنامه نویس را از ساعت و شغل یک کارمنده بانک را از کفشهایش پی برد . به همان ترتیب که میتوان ماهیت یک نخ باف را از لای دندانهایش و حروف چین و خلبان را از انگشت شصت دست چپش پی برد . باید تمام این مراحل مشاهده و استنتاج هماننده یک قطار سریع از درون ذهن عبور کند و به شما بگوید مردی که در مقابل شما ایستاده است حرفه اش چیست .

شاید در ابتدا این یک حرکت مسخره و کودکانه قلمداد شود اما مهارت هوش و دیدن را بالا میبرد . بی شک غیره ممکن است که تمام این شواهد نتواند ذهن یک منطق دان را روشن سازد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:علم استنتاج, ] [ 21:20 ] [ Nima ]

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ هدفش افزایش قدرت ذهنی شماست!!!
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 100
بازدید کل : 38631
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

???? ?? ??



?
?
?
  • مطالب علمی
  • بازمانده